h1#title{display: none;} h2#title span {display: none;} div.header{display: none;} li.nav_element{list-style-type: none;} li.nav_element{display: none;} /* Design by CSS Tasarim Merkezi http://www.css-tasarimm.tr.gg */ * { margin: 0; padding: 0; } body { margin: 0px; background: #002F43 url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-bg01.jpg) repeat-x; font-family: "Trebuchet MS", Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11px; color: #B9B9B9; } h1, h2, h3 { margin-bottom: 1.5em; } h1 { font-size: 2em; } h2 { font-size: 1.4em; } h3 { font-size: 1em; } p, ul, ol { margin-bottom: 1.5em; line-height: 180%; } ul, ol { margin-left: 3em; } blockquote { margin-left: 3em; margin-right: 3em; } a { color: #8AC800; } a:hover { text-decoration: none; } strong { color: #D7D7D7; } img.left { float: left; margin: 5px 25px 0px 0px; } img.right { float: right; margin: 5px 0px 0px 25px; } /* Background */ #bg1 { background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-bg02.jpg) no-repeat center top; } #bg2 { background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-bg03.jpg) no-repeat center top; } #bg3 { background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-bg04.jpg) repeat-y center top; } #bg4 { background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-bg05.jpg) no-repeat center top; } #bg5 { background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-bg06.jpg) no-repeat center bottom; } /* Header */ #header { width: 900px; height: 145px; margin: 0px auto; text-transform: lowercase; color: #FFFFFF; } #header h1 { float: left; margin: 0px; padding: 70px 0px 0px 25px; font-size: 40px; } #header h1 sup { font-weight: normal; } #header h2 { float: right; margin: 0px; padding: 95px 25px 0px 0px; font-size: 14px; } #header a { text-decoration: none; color: #FFFFFF; } /* Header2 */ #header2 { width: 900px; height: 88px; margin: 0px auto; } /* Menu */ #menu { float: left; } #menu ul { margin: 0px; padding: 34px 0px 0px 0px; list-style: none; text-transform: lowercase; } #menu li { float: left; } #menu a { padding-left: 50px; text-decoration: none; font-size: 16px; font-weight: bold; color: #FFFFFF; } /* Search */ #search { float: right; } #search form { margin: 0px; padding: 35px 80px 0px 0px; } #search fieldset { margin: 0px; padding: 0px; border: none; } #search input.text { width: 160px; background: none; border: none; font-family: "Trebuchet MS", Arial, Helvetica, sans-serif; color: #AEC38B; } #search input.button { display: none; } /* Page */ #page { width: 846px; margin: 0px auto; padding: 40px 0px 0px 0px; } /* Content */ #content { float: left; width: 583px; } .post { } .post .title { height: 49px; background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-img02.gif) no-repeat; } .post .title h2 { float: left; padding: 12px 0px 0px 24px; font-size: 24px; text-transform: lowercase; } .post .title h2 a { text-decoration: none; color: #FFFFFF; } .post .title h2 a:hover { color: #8AC800; } .post .title p { float: right; padding: 12px 24px 0px 0px; font-size: 15px; font-weight: bold; color: #343434; } .post .entry { padding: 30px 23px 0px 23px; } .post .meta { height: 70px; clear: left; margin: 0px 23px; padding: 15px 0px 0px 0px; border-top: 1px solid #262626; } .post .meta .credit { float: left; } .post .meta .links { float: right; } .post .meta .links .more { padding-left: 17px; background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-img05.gif) no-repeat left center; } .post .meta .links .comments { padding-left: 19px; background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-img04.gif) no-repeat left center; } /* Sidebar */ #sidebar { float: right; width: 236px; } #sidebar ul { margin: 0px; padding: 0px; list-style: none; } #sidebar li { background: url(https://img.webme.com/pic/c/css-tasarimm/19-img03.gif) no-repeat; padding: 0px 23px 20px 23px; } #sidebar li ul { } #sidebar li li { padding: 8px 0px; background: none; border-bottom: 1px solid #262626; } #sidebar h2 { margin: 0px; padding: 16px 0px 30px 0px; text-transform: lowercase; font-size: 14px; color: #FFFFFF; } /* Footer */ #footer { } #footer p { margin: 0px; padding: 20px 0px; text-align: center; text-transform: lowercase; color: #566D77; } #footer a { color: #8097A1; } //-->

www.serkann65.tr.gg

Sudden Strike 1

Sudden Strike 1 gerçekten etkileyici bir oyundu. RTS olmasına rağmen stratejilerdeki klasik çevreden malzeme toplamak, bina yapıp adam basmak gibi hep bilindik oynanış yoktu. Bunun tam tersi sadece emrimize birimler veriliyordu ve görevi yapmaya çalışıyorduk. Haritada ilerlerken nereden saldırı geleceği belli olmuyordu. Dikkatli bir biçimde adımımızı atmamız lazımdı. Tek bir birim bile çok önemliydi. Sudden Strike Forever isimli genişleme paketiyle beraber oyun çok daha iyi hale geldi. Tabii ki yapımın başarısından sonra devamının gelmesi de kaçınılmaz oldu. Sudden Strike 2 ile seri başarısını pekiştirdi. Kendine ait bir oyuncu kitlesi bile yarattı. Çoğu kişi üçüncü yapımı bekledi. Ancak aradan uzun bir süre geçmesine rağmen Sudden Strike 3’ten (SS3) pek haber çıkmamıştı. Sonunda geliştirildiği duyuruldu. Fanlar rahat bir nefes alırken, sessiz bir şekilde piyasaya da sürüldü.

Savaşın acımasız yüzü

SS3’te bizleri sade bir menü karşılıyor. Singleplayer’a girdiğimiz zaman Campaign ve Custom Scenario seçenekleri mevcut. Custom Scenario’da bir tane normal görev ve Tutorial kısımları bulunuyor. Eğer yeni başlayan bir oyuncuysanız size tavsiyem Tutorial’ı bir kere oynamanız. Böylece SS3’ün işleyişi, birimler, oynanabilirlik açısından nasıl olduğunu öğrenebilirsiniz. Eski Sudden Strike oyuncuları ise yapıma başlarken pek zorlanmayacaklardır. Çünkü genel olarak eski oyunlardaki mantık korunmuş. Asıl Singleplayer görevlerini ise yine gerçek olaylar oluşturuyor. Iwo Jima’daki Japonlar ve Amerikalılar arasındaki savaşı oynayabiliyoruz. İstersek Amerikan tarafından Iwo Jima’ya saldırabiliriz veya tam tersi olarak Japon ordusunu alıp savunma yapabiliriz. Aynı şekilde Almanları seçip Avrupa’daki çatışmaları yaşayabiliyoruz. Normandiya Çıkarması’nı yeniden canlandırabiliriz. Singleplayer görevleri toplamda 5 adet. Az bir sayı gibi durabiliyor. Ancak savaşlar gerçekten uzun sürüyor. Bunun nedeni ise SS3’ün önceki oyunlarla aynı giden oynanışı. Zaten seriyi normal strateji oyunlarından ayıran yapısı da, sadece verilen birimlerle gerekeni yapmak. Her zamanki gibi belli üniteler emrimiz altına giriyor. Birimler oldukça çeşitli. Normal askerler, tanklar, toplar, mühendisler, subaylar, savaş gemileri, casus uçaklar vs… var. Gerekli bir şekilde adamlarımızı kullanmak zorundayız. Özellikle oyunun yapısının genel olarak birimler üstüne kurulmasından dolayı mikro yönetim oldukça önemli. Elimizdeki birimlerin çeşidine göre, stratejimizi akılcı biçimde planlamak, savaşı lehimize çevirecektir. Aynı şekilde yaptığımız yanlış müdahaleler oyunu kaybetmemize bile yol açabiliyor. Bunun acısını özellikle Normandiya Çıkarması’nda yaşamıştım.

Oyunda en ilgi çekici mücadeleler aslında denizde geçiyor. Savaş gemilerinin birbirleriyle kapışmaları SS3’te en çok hoşuma giden yan oldu. Bir taraftan karadaki acımasız mücadele sürerken, diğer yandan denizlerde de bu durum devam ediyor. Özellikle Iwo Jima görevinde ister Japon veya Amerikan olun, eğer deniz üstünde ağırlığınızı koyarsanız oyunu alabilirsiniz. Bu senaryoda deniz gücü gerçekten önemli. Yapımda dikkat çeken en önemli kısım, yine birimlerimizdeki detaylar. Hangi birimde ne tür silah olduğu, mermisine kadar tüm detaylar belirtilmiş. Önceki Sudden Strike oyunlarında olan bu ayrıntı, üçüncü yapımda es geçilmemiş. Zaten serinin beğenilmesindeki en önemli kısımlardan biri detaylarıydı. Bu konuda oldukça memnun kaldım. Ayrıntılar sadece bununla sınırlı değil. Daha önceden şöyle bir durum vardı. Önünden vurulan bir tank fazla hasar almıyordu, ancak zayıf noktası olan arkadan vurulduğunda aldığı hasar korkunç derecelere çıkabiliyordu. Yine aynı şekilde böylesi mükemmel gerçeklikler SS3’te de devam ediyor. Tanklar arkadan vurulduklarında daha çok hasar alıyorlar veya savaş gemisinin topu vurulduğunda kullanılmaz hale geliyor. Birimlerimiz yine tecrübe kazanıyorlar. Bunu da arada belirteyim.

senaryo bitti gelsin oyuncular

SS3’ün Singleplayer kısmı uzun bir zaman birçok oyuncuyu tatmin edecektir. Ancak işin kısmı diğer oyuncularla kapışmaya başladığınız zaman değişiyor. Multiplayer maçlar yapımdaki en can alıcı kısım. Yine uzun süren savaşlar oluyor. Bu sefer karşımızdakiler yapay zeka olduğundan, hata yapma şansımız oldukça az. Yapay zekaya karşı gene toparlayabilsek de, normal bir oyuncu karşısında darmaduman olunabiliyor. Zaten işin zevki de burada çıkıyor. Strateji yönümüzü Multiplayer maçlarda konuşturmalıyız.

Yapay zeka bazen abuk sabuk hareket edebiliyor. Düşman yapay zekası olsun veya kendi birimlerimiz olsun, bazen garip bir şekilde ilerliyorlar. Hemen burunlarının dibindeki üniteyi vuramayan bir iki örneğe rast geldim. Ancak bu durumlar son yama ile biraz daha iyileştirildi. Sudden Strike’ın önceki oyunlarına da zaten yamalar çıkartılıp, denge korunuyor ve hatalar ayıklanıyordu. SS3’e de güncellemeler gelecektir.

Yapımın grafiklerinin beklendiği gibi olmadığını belirteyim. Zamanın gerisinde seyrediyor. Ancak SS3’ün oynanış olarak barındırdıkları düşünülürse, üstünde pek fazla durulmaya gerek yok. Zaten oyuna daldığınız zaman grafikleri arka plana atıyorsunuz. Ses açısından oyun daha tatminkar duruyor. Üniteler ve çevredeki efektler genel olarak yeterli. Sudden Strike 3, genel olarak bekleneni verebilmiş. Eski oyunlardaki işleyiş bozulmadan aktarılmış.
Bugün 11 ziyaretçi (19 klik) kişi burdaydı!
Hit Kazan

http://KENDİ
(c) 2008 www.serkann65.tr.gg
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol